Jeg kan skimte friheten

Neste uke avslutter jeg mitt andre år på Blindern, og når klokken slår 11.00 på torsdag, skal det gråtes gledestårer.

Mitt femte år med høyere utdanning har uten tvil vært det tøffeste. Litt fordi fagene har vært annerledes enn noe annet jeg har lest til tidligere, men også fordi jeg har hatt hundre baller i luften samtidig, noe som har resultert i mye kaos og litt for lite struktur. Det har uten tvil vært både lærerikt og moro, men de siste to ukene har jeg virkelig merket eksamensstresset. I morgen får jeg utdelt min siste eksamen dette semesteret, og jeg gleder meg skikkelig til å bli ferdig!

Jeg lengter etter lange sommerdager fylt med is i sola, trening og tid til egne prosjekter. Jeg har hatt skrivesperre hele våren, ikke lest en eneste bok som ikke er tilknyttet noen pensumliste, og heller ikke klart å finne roen til å se på serier. Bortsett fra SKAM, det er på en måte obligatorisk. Hva har jeg egentlig gjort dette semesteret? Nei, si det. Jeg husker det nesten ikke selv engang, med unntak av all tiden jeg har følt meg stresset. Løpt til forelesning, løpt til trikken. Løpt fra jobb til bursdag, og fra bursdag til en ny trikk, og deretter tilbake på jobb igjen. Det har vært mye hasting frem og tilbake dette året, noe jeg skal prøve å legge fra meg nå i sommer. Samtidig har jeg lært utrolig mye av disse månedene, både på skolebenken, i jobbsammenheng og privat. Jeg må bare tone det litt ned noen uker. Før det skal jeg likevel tilbakelegge tre dager med intensiv skriving, så ferien kan inntas med god samvittighet. Jeg er tross alt bare tre dager og ti sider unna friheten.

Leave a Reply

